מתקשה עם לחץ? אנא תקראי את זה

מתקשה עם לחץ? אנא תקראי את זה

מתקשה עם לחץ? אנא תקראי את זה.
אם את מתקשה עם לחץ, יכולים להיות מספר גורמים אבל הנה גורם אחד פופולארי ופשוט: "מה אם".
"מה אם" זה כשהמוח שלך לוקח אותך לסבב של דאגות בדמיון. הרבה אנשים אומרים לי שאין להם יצירתיות ואח"כ ממשיכים לספר לי את כל הדאגות שלהם מדברים שעוד לא קרו, כשאני שומע את זה נדמה לי שיש להם הרבה יותר יצירתיות משהם חושבים והם פשוט מפנים את זה לכיוון הלא נכון!(אבל לא נורא קורה לכולם).
דאגה או חרדה זה פשוט שימוש פחות אפקטיבי בדמיון שלנו, למעשה תמחקו את זה – שימוש הרסני בדמיון שלנו. אנחנו יכולים להשתמש בדמיון שלנו ליצור מלא דברים נהדרים או לפחד כל היום ולחשוש.
שני האופציות בסדר אבל איזו את מאחלת לעצמך? לכן אם את דואגת, אני כבר יודע שלהגיד לך "אל תדאגי" לא יעזור. אולי עדיף ויעזור לי להזכיר לך את זה: הדאגה לא עוזרת לך, אבל המוח הוא מכונת הישרדות ולכן לדאוג זה לעיתים לעיתים מה שהוא עושה, האם זה אפקטיבי? את יודעת בתוך ליבך שפחות.
לכן מה שעלייך לעשות אם מכך תרצי להיות חופשייה זה פשוט, שימי לב שהמוח דואג ותחזירי את תשומת ליבך לרגע הנוכחי. תזכרי את המסר הזה שדאגה עדיין לא פתרה שום דבר בעולם, הדרך הכי פשוטה להרגע זה להתרכז בנשימה, להאט אותה ולנשום עמוק.
אז אל תדאגי כי יש פיתרון לדאגה(האם המשחק מילים הזה מצחיק או גרוע? אל תהססו להיות כנים איתי בתגובות). בעוד המוח שלך יכול ללכת לשם, פשוט תנשמי עמוק, תנחי איתו בעדינות, תסבירי לו ותזכירי לעצמך שהכל בסדר ושכרגע אין סכנה, תזכירי לעצמך שזה לא עוזר.
וכמובן, קחי פעולה, קחי פעולה נבונה מיצירתיות, כי אם לדאגה יש פיתרון, את תוכלי להשתמש ביצירתיות של המוח שלך בדרך אחרת ולהפוך את העולם למקום נפלא יותר. דאגה אף פעם לא עזרה, אבל פעולה אפקטיבית כן. אה וכמעט שכחתי, את יכולה לעשות את זה!
באהבה, דניאל.

Table of Contents

יום העצמאות – חופש העם היהודי

הנה יום העצמאות הגיע לו.   איך אנו מרגישים פה?   שמחה, חגיגה, ששרדנו וניצחנו?   חששות על העתיד?   פחדים?   כאב על מי שאיבדנו בדרך?   או אולי הרגשות מעורבים בשילוב של הכל?   שאלות, ולי אין תשובות.   לפעמים רק נותר לבכות.   לפעמים רק נותר לצחוק.

Read More »

יום הזיכרון הזה לא יכול להיות כקודמותיו

  יום הזיכרון היום לא יכול להיות כקודמותיו.   הרבה זמן הוא לא היה כבד כזה.   איבדנו א.נשים קרובים אלינו שאנחנו אוהבים, וזה כואב.   המציאות שלנו השתנתה בין רגע, וזה קשה.   אנחנו עדיין כאן עדיין. אנחנו עדיין חיים.   וגם צוחקים ונהנים.   משהו בנו ניצח, וזה

Read More »

לאט לאט, אני לומד להנות מהרגע

החיים הם סדרה של מכשולים, חוויות, עליות וירידות.   או לפחות זו דרך אחת לראות אותם.   חבר נבון פעם אמר לי, שאם נסתכל רק קדימה, ונראה את הדרך הארוכה שיש לנו עוד לעשות, אנחנו עלולים לחוש מתוסכלים, לאבד תקווה, ולחשוב שלא התקדמנו כלל.    שאנחנו תקועים במקום.   ושלעומת

Read More »